Skip links
blank

TikTok for bedrifter

Nyhet

TikTok for bedrifter

Dersom du ønsker å utvide publikummet ditt, engasjere, øke salg og merkevarekjennskap, kan TikTok være neste steg for å markedsføre din bedrift. TikTok har en stor brukerbase som benytter plattformen flittig, så her er det mulighet til å nå ut til et stort publikum med ditt budskap. Selv om det kan være både effektivt og lønnsomt med betalte annonser på TikTok, er det også avgjørende at du poster organisk innhold, altså ikke betalt reklame. Les videre for å se våre tips om hvordan din bedrift kan lykkes på TikTok!

LES MER
blank

Hvorfor bedriften din bør være på TikTok

TikTok er noe de fleste i dag kjenner til og er i all hovedsak en underholdningsplattform der hvem som helst kan dele kreativt videoinnhold. Appen ble raskt en av de mest populære i sosiale medier gjennom tidene, og har per i dag over 1 milliard aktive brukere. 35% av disse er mellom 19 og 29 år – men det er ingen tvil om at TikTok engasjerer folk i alle generasjoner. Folk strømmer hit for å bli underholdt, lage innhold, lære noe nytt, samt følge både kjente og ukjente. Undersøkelser viser at Norge faktisk er det landet som bruker flest minutter på TikTok daglig med hele 74 minutter i gjennomsnitt på appen daglig. Det er langt mer enn på Instagram hvor nordmenn gjennomsnittlig bruker 53 minutter hver dag.

Å ha bedriften sin på TikTok kan ha en rekke fordeler og man trenger ikke være en stor, kjent bedrift for å bli synlig. En god TikTok-video kan få flere tusen visninger og liker-klikk på svært kort tid, så denne plattformen kan være det perfekte stedet å utvide virksomheten din!

Bli kontaktet?

Slik lykkes din bedrift på TikTok

Riktig format og lengde på videoene

Det finnes ingen fasit på hva som er riktig på TikTok, men vi anbefaler uten tvil å ha stående video i god oppløsning som fyller hele skjermen. Du bør ha som mål at brukere ser videoen du publiserer fra start til slutt, så hold den kort. Er videoen for lang, mister du brukernes oppmerksomhet og de scroller videre. Hvor mange som ser hele videoen din og ikke, påvirker algoritmene. Dersom flesteparten ser hele videoen din, vil du oppnå større rekkevidde og synlighet.

Autentisk innhold

Før du lager innhold kan det være lurt å tenke gjennom hva du ønsker å oppnå. Er det å selge et produkt eller økt trafikk til nettsiden? Sett et mål og tilpass innhold deretter.

La publikummet bli kjent med bedriften din. På den måten skaper du relasjon og tillit, noe som øker sannsynligheten for salg. Du er ikke alltid nødt til å komme med helt unikt innhold på TikTok som ingen har sett før – for plattformen er i all hovedsak basert på samfunnsengasjement og trender. Så finn ut hva som trender og gjør det om til ditt eget, men ikke få videoen til å se ut som en reklame. TikTok er en uformell plattform med rom for å være leken, kreativ og bruke humor. Du kommer langt med å bare ha det gøy, prøve og feile!

Vær oppdatert på trender

Innholdet på TikTok baserer seg for det meste på hva som trender. Oftest er det et lydklipp, en sang eller en hashtag som trender, og det endres fort – så det gjelder å være frempå for å kunne hive seg med på trenden. Vis at din bedrift er oppdatert ved å publisere innhold som er populært og prøv å kom konkurrentene dine i forkjøpet. Dersom du klarer gjøre trendene relevante for merkevaren din, kan det være en svært kostnadseffektiv måte å markedsføre seg på!

Bruk hashtags

Hashtags, også kalt emneknagger, fungerer likt på TikTok som på Instagram og Twitter. Om du bruker hashtags under videoene dine, kan folk få opp innholdet ditt dersom de søker på disse i søkefeltet. Mange bruker nemlig TikTok som en søkemotor for å blant annet finne mer ut av et bestemt tema eller produkt – men ikke ta helt av, det holder ofte med 3-5 hashtags.

Er for eksempel din bedrift en hudpleiesalong som poster innhold om hudpleie, kan du inkludere «#skincare» og inkludere merket på produktene i videoen. Har leverandøren av produktene du bruker også en egen TikTok-konto, kan du tagge dem slik at de i tillegg kan republisere videoen din.

Nysgjerrig?
Ta gjerne kontakt med oss.

Skriv til ossKontaktskjema Ring oss på+47 51 22 77 20 Send oss mailpost@relevant.no
Åpne
Dra