Daglig bruk / Kilde: ipsos.com
Det finnes i dag utallige muligheter og alternativer for annonsering på sosiale medier. De vanligste plattformene å annonsere på i Norge er Facebook, Instagram, LinkedIn og Snapchat innen sosiale medier. Det er igjen flere alternativer og måter innen de ulike plattformene å annonsere på, avhengig av hvilke mål du har for annonseringen. Det kan være trafikk inn til nettsiden, videovisninger, leads og mye mer. Sosiale Medier er en svært aktuell plattform å annonsere på for flere ulike bedrifter i Norge. Dette er basert på de millioner av daglig besøkende på de ulike plattformene. I følge målinger fra Ipsos besøker 49% av befolkningen Snapchat daglig, 47% messenger og 41% Instagram. Målet med annonsering er å treffe dine målgrupper der de er og nettopp derfor er sosiale medier svært egnet til annonsering. Annonseringen kan også justeres etter ønsket resultat. Det kan være ønske om mer trafikk inn til nettside, økt antall konverteringer, økt salg i nettbutikk med mer. Blant sosiale plattformer trumfer Facebook på toppen. I Norge anslår Ipsos at over 3.5 millioner nordmenn har en Facebook-konto. 68% av befolkningen bruker Facebook daglig, noe som gjør Facebook til den sosiale medier-plattformen med flest daglige besøk i Norge. Facebook er en effektiv annonseplattform hvor du når potensielle og eksisterende kunder. Instagram er den sosiale plattformen folk flest forbinder med video- og bildedeling. Når det gjelder annonsering og branding er norske bedrifter for lengst i gang med å benytte denne kanalen – og det virker! Relevant har annonsert her for sine bedrifter siden muligheten for annonsering ble etablert. Facebook eier Instagram og man kan kjøre annonsene ut fra samme annonseplattform som vi kjører ut Facebook-annonser. Snapchat er blitt en viktig kanal for flere norske bedrifter som ønsker å nå ut med et budskap. Ved hjelp av korte videosnutter kan man nå ut til flere brukere på Snapchat. Kanalen har på kort tid rukket å bli en stor kanal, og er nå den nest mest populære sosiale medier-plattformen etter Facebook. Ønsker du mer informasjon om annonsering på Snapchat? Kontakt en våre spesialister innen sosiale medier og annonsering. LinkedIn er en plattform for arbeidsgivere, arbeidstakere og B2B-basert innhold. Plattformen er karriere- og jobbrettet, og flere bedrifter bruker det til rekruttering av nye ansatte. Dette er en plattform for deg som ønsker å utvide bedriften og få flere B2B-kontakter. Annonsering på Facebook gir flere muligheter. Man kan annonsere ut et innlegg for å få likerklikk til siden. Man kan annonsere med formål å selge i nettbutikk. Man kan annonsere med formål å få brukere til å benytte seg av tilbud, eller melde seg på arrangement. Valgmulighetene som finnes i Facebooks annonseportal er mange og Relevant Media har bred kompetanse på de alle Facebook annonsering er et fantastisk virkemiddel for branding av din bedrift og annonseringen genererer mer trafikk til din nettside, flere kunder til din butikk og mer tilstedeværelse mot de rette målgruppene for din bedrift! Relevant har spesialisert seg på å utarbeide annonser for sine kunder i tillegg til å promotere disse annonsene ut mot de rette målgruppene for bedriftene. Ønsker du mer informasjon om Facebook annonsering? Kontakt en av våre spesialister innen sosiale medier og annonsering. Trenger du ny nettside? SoMe – Sosiale Medier
Hvorfor annonsere på sosiale medier?
Annonsering på sosiale medier gir oss mulighet til å nøyaktig målrette annonser mot din bedrifts ønskede målgruppe.
Instagram annonsering
Snapchat annonsering
LinkedIn annonsering
Facebook annonsering