LinkedIn annonsering
LinkedIn har over 1,2 millioner brukere i Norge og hele 850 millioner brukere på verdensbasis. Plattformen benyttes av både bedrifter og arbeidstakere. LinkedIn brukes blant annet til å opprettholde kontakt med forbindelser, gjøre ansettelser og for å bygge et forhold til potensielle kunder. Dersom din bedrift selger produkter eller tjenester til andre bedrifter, er LinkedIn en svært verdifull ressurs innen markedsføring. Det som differensierer LinkedIn fra andre sosiale plattformer, som f.eks. Facebook, er de unike B2B (Business-to-Business) mulighetene plattformen tilbyr.
Hvem finner vi på LinkedIn?
Undersøkelser gjennomført av LinkedIn viser at 4 av 5 brukere på plattformen er med på å foreta forretningsbeslutninger. Brukere på LinkedIn har dobbelt så høy kjøpekraft sammenlignet med en gjennomsnittlig web-bruker. En av fire brukere med LinkedIn profil er innom plattformen på ukentlig basis og aldersgruppen med høyest aktivitet er 30-59 år. Halvparten av alle brukere på LinkedIn har en fem år lang utdannelse.
Nå ut til de rette beslutningstakerne
Vi kan tilpasse annonser etter ulike faktorer som selskap, industri og stillingstittel slik at du kan nå ut til din målgruppe. Du kan nå alt i fra ansatte i spesifikke bedrifter til daglige ledere og beslutningstakere. Det som skiller seg ut med LinkedIn brukerdata, er at brukere har et profesjonelt insentiv til å holde profilene sine oppdaterte. Dette resulterer i mindre avvik og mer nøyaktige resultater, slik sikrer du at annonsen din blir vist til relevante beslutningstakere.

Ulike typer annonseformater
Sponset innhold
Nå ut til et engasjert publikum ved å annonsere direkte i LinkedIn sin nyhetsfeed med ulike medietyper. Du kan benytte bildeannonser, videoannonser, karusellannonser, arrangement annonser og dokumentannonser for å nå ut med ditt budskap.
Meldingsannonser / Samtaleannonser
Meldingsannonser kan brukes til å sende personlige meldinger direkte i innboksen til dine prospekter via «LinkedIn Messenger». Med samtaleannonser kan du starte en samtale med prospektet, hvor de selv kan velge mellom flere alternativer for å finne ut hvilken handling de ønsker å ta.
Lead generator skjema
Skaff deg høykvalitets-leads ved bruk av et lead generator skjema. Når en bruker klikker på handlingsknappen i annonsen, vil brukerens informasjon om kontakt og profil automatisk fylles inn. Med et forhåndsutfylt skjema kan brukere sende deg nøyaktig profildata med kun et par klikk. Du kan både spore lead kostnad og laste ned leads.
Tekst og dynamiske annonser
Få nye kunder med et budsjett tilpasset dine behov. Forskjellige annonseformater kan benyttes til å oppnå ulike resultater. Ved bruk av spotlight-annonser kan du vise frem dine tjenester, arrangementer og øke trafikken til din nettside. Følger-annonser kan benyttes for å øke antall følgere, ved å promotere din LinkedIn side.
Ønsker du å øke eksponering av ditt merkevare til et publikum med høyere kjøpekraft eller nå relevante beslutningstakere? LinkedIn gir deg gode muligheter til å nå ut til svært spesifikke målgrupper. Ta kontakt med oss i dag, vi hjelper deg med å finne den rette LinkedIn strategien tilpasset din bedrift.